Conversie-optimalisatie

Heb je wel veel bezoekers op je website, maar nauwelijks aanvragen of andere handelingen van bezoekers waar uiteindelijk omzet uit voortvloeit? Frustrerend hè? Je ziet mooie aantallen bezoekers, maar concrete acties lijken niet plaats te vinden. Dus maar inzetten op nog meer bezoekers? Goed werken aan je SEO om meer bezoekers naar je site te halen? Dat is een optie, maar: de snelste manier om meer omzet uit je website te halen is door conversie-optimalisatie.

Wat is conversie-optimalisatie precies?

Conversie-optimalisatie - Nathan Veenstra Letterzaken

Conversie-optimalisatie is het verbeteren van het rendement uit een website. Hierbij wordt gekeken naar de elementen die verbeterd kunnen worden om bezoekers meer aan te zetten tot actie. Vaak leidt een enkele wijziging al tot meer resultaat.

Waarom is dat relevant voor jou?

Je website heb je niet voor niks, je hebt er een doel mee voor ogen. In veel gevallen zal dat het behalen of vergroten van omzet zijn. Als dat niet zo is, dan kun je je afvragen waar je de tijd, moeite en waarschijnlijk ook geld in hebt gestoken. Een website is per slot van rekening een flinke investering. Dan is niet alleen vindbaarheid in zoekmachines belangrijk, maar ook het verbeteren van je conversie. En laat het nou net zo zijn dat ik me naast zoekmachine-optimalisatie ook heb toegelegd op conversie-optimalisatie.

Waarom Letterzaken inschakelen?

Door het behalen van de Master Online Overtuigen vind je bij mij relevante kennis op het gebied van de psychologie van het overtuigen. Door de juiste technieken te gebruiken help ik jouw bezoekers die drempel over om de actie te ondernemen waarvoor deze op jouw website komt. Door subtiele details verleiden we jouw bezoekers om dat te doen waar ze voor komen, voordat ze je website verlaten. Dat is de basis van conversie-optimalisatie.

online persuasion qualified

Bekijk de certificering

Er zijn verschillende technieken om je bezoeker te beïnvloeden of te verleiden. Zowel tekstueel als visueel kun je subtiele elementen toevoegen of juist verwijderen, die tot meer resultaat zullen leiden.

Vakliteratuur

Het houdt niet op bij een enkele opleiding. Bijblijven, kennis actueel houden en kennis blijven vergroten zijn van belang om de kennis nog meer te verankeren en verder te verbeteren. Het lezen van deze boeken vult de kennis aan die ik in de Master Online Overtuigen heb opgedaan:

  • Invloed – Robert Cialdini
  • Denk niet aan een roze olifant – Sarah Gagestein
  • Handboek online conversie – Patrick Petersen & Marc Petersen

Deze kennis vul ik continu aan met andere boeken, waarin elementen uit dit vakgebied behandeld worden. Daarnaast blijf ik uiteraard continu bij door dit vakgebied te volgen op internet, seminars en webinars bij te wonen en uiteraard door in de praktijk technieken te testen.