SEO tips 2016

SEO in 2016 – Wat gaat er veranderen?

Het einde van 2015 nadert en het is weer tijd om ons voor te bereiden op het komende jaar, 2016. Wat gaat er allemaal veranderen op gebied van SEO? En welke veranderingen moet je aanbrengen in je SEO-strategie? Kortom, waar moet je op inspelen om ook in 2016 niet te gaan dalen en goed te blijven scoren in Google?

Mobiel is het heden!

Word nou eens wakker! Als je anno 2016 nog steeds denkt dat mobiel de toekomst is dan loop je flink achter. In 2016 is een responsive of adaptive webdesign een pré. Het internetgebruik op mobiele apparaten is de laatste jaren exponentieel gegroeid en deze lijn zal zich tot 2020 door zetten. Een mobielvriendelijke website zorgt ervoor dat je beter scoort in de mobiele zoekresultaten van Google. Op SEO-gebied heb je dus een voordeel.

Dan hebben we ook nog een ander aspect. Het is voor gebruikers van je website uiterst prettig als een website zich aanpast aan het mobiele apparaat. Misschien nog wel belangrijker dan het ranking voordeel.

Ga jezelf eens na. Je zoekt met je smartphone op een bepaalde zoekterm in Google en klikt op een zoekresultaat dat je aanspreekt. Vervolgens verschijnt een website met een te klein lettertype, die zich niet aanpast aan je mobiele scherm. Gevolg: Je gaat terug naar de zoekresultaten en bent weg. Voor website eigenaren is dit catastrofaal.

Lokale vindbaarheid nog belangrijker

Dit is niet echt een trend maar door de mega groei van mobiel verkeer wordt lokale SEO nog belangrijker, dan dat het al was. Bijna de helft van de mobiele zoekopdrachten is van lokale aard. En 80% daarvan leidt uiteindelijk tot een aankoop. Voor bedrijven die klanten werven uit de omgeving of regio is het dus een aanrader om lokaal vindbaar te zijn.

Van zoekterm naar onderwerp

Iedereen die ook maar enige affiniteit heeft met internet weet hoe belangrijk goede content is. Killer content is ook in 2016 uiterst belangrijk. Waar het voorheen voldoende was om een landingspagina te optimaliseren voor één zoekterm. Heb je tegenwoordig meer kans van slagen als je denkt in onderwerpen. Bredere, uitgebreidere pagina’s scoren over het algemeen hoger in Google. Je vergroot zo ook de kans dat je op meer en langere zoekwoord combinaties wordt gevonden.

SEO tips voor 2016

Om in te spelen op de SEO trends van 2016 hebben we hieronder een handige infographic van ompro.nl met dé SEO tips voor 2016. Je kunt deze infographic zien als een soort checklist.

SEO tips 2016 infographic

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

You have to agree to the comment policy.