Google+ Google Plus

Google Plus (Google+) voor je bedrijf

Google+ inzetten voor je bedrijfgoogle plus Google+ voor je bedrijf

In mijn vorige blog over Google+ meldde ik al dat je autoriteit opbouwt in Google+ en dat je door de koppeling van je profiel met je website de authorship aanmaakt. Deze authorship is ook te gebruiken wanneer je gastblogs schrijft op andere sites. Hoewel Google dit zelf niet bevestigt, is de verwachting dat authorship een soort autoriteit gaat worden die gewicht in de schaal gaat leggen voor je rankings.

 

Je profiel als social proof

In het vorige blog las je al over de koppeling “rel=author”. Een van de effecten hiervan is dat je bij de zoekresultaten de profielfoto van de auteur kunt zien verschijnen:

Rich snippets Google+

 

Wat trekt bij bovenstaande zoekresultaat als eerste jouw aandacht? En dan: waar let je dan op? Even vanuit mijzelf: afbeeldingen prikkelen, dat is overigens ook een algemeen gegeven, we zijn visueel ingesteld. Dus de afbeeldingen trekken bij de meeste mensen direct de aandacht, zeker wanneer niet alle zoekresultaten voorzien zijn van een afbeelding. Daarnaast zal een aantal mensen dan kijken naar ‘in X Google+ kringen’. Als er iemand tussen staat met een beduidend hoger cijfer, geeft dat een positiever beeld dan iemand met een veel lager aantal volgers. Dus bouw nu aan jouw reputatie door in meer Google+ kringen te komen.

NB: Deze functie is niet meer beschikbaar in Google. Het auteurschap is uiteindelijk een stille dood gestorven.

Met Google+ Lokaal bedrijfspagina

De profielafbeelding van de auteur is dus gekoppeld aan je Google+ profiel. Wat doet je Google+ Lokaal bedrijfspagina nu voor jouw resultaten in Google? In mijn vorige blog liet ik al zien hoe je zichtbaar wordt in Google Maps en in de lokale zoekresultaten op de kaart. Op Google.com worden inmiddels afbeeldingen getoond in een soort slide show boven de zoekresultaten. Deze afbeeldingen komen van de Google+ pagina’s van deze bedrijven en zijn een aanvulling op de plaatsing op de kaart.

Je Google+ Lokaal Bedrijfspagina als social proof

Vorige week kwam de term social proof al ter sprake. In het kort houdt het in dat je zoekt naar bewijs van de betrouwbaarheid van een bedrijf. Marketingfacts geeft een goede omschrijving van het fenomeen social proof. Hier kun je op in spelen door onder andere vermelding van reviews op je site. Maar wat als die reviews al zichtbaar worden bij de zoekresultaten in Google? Wat als jij een restaurant zoekt en je ziet deze zoekresultaten:

Zoekresultaten Google Restaurant Apeldoorn Google Plus

Ik heb wel een vermoeden, maar zie de reacties graag hieronder verschijnen.

Wat betekent dit nu voor jouw bedrijf?

Daar staat weer van alles over Google+ en de zoekresultaten in Google. Moet je daar nu echt mee aan de slag? Het antwoord hierop is volmondig “JA”. Google+ is meer dan een sociaal netwerk. Google+ is, maar wordt ook vooral een belangrijke pijler voor meer dan de eenvoudige organische zoekresultaten in Google. Door de koppeling tussen jouw website en je Google+ pagina worden er meer elementen toegevoegd aan de resultaten in Google. Een van deze elementen is nu het resultaat met grote vermelding van het telefoonnummer wanneer je in Google telefoonnummer *naam bedrijf* intypt. Dat ziet er dan als volgt uit:

Telefoonnummer bedrijf in zoekresultaten Google

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze vermelding van het telefoonnummer wordt rechtstreeks overgenomen vanuit de Google+ pagina. Door de koppeling tussen website en Google+ legt Google de koppeling tussen zoekopdracht en het meest passende resultaat: een duidelijke vermelding van het gevraagde telefoonnummer.

Heb jij Letterzaken al aan je kringen toegevoegd? Hieronder kun je dat eenvoudig doen, als je nu ingelogd bent met je Google account. Ik zou het zeer waarderen.

Wil je mijn persoonlijke account toevoegen aan je kringen? Wees welkom: https://plus.google.com/u/0/+NathanVeenstra

Nu ben jij aan zet:

Rest mij nog twee vragen te stellen, je antwoord wordt zeer gewaardeerd en op punt 2 zal ik zeker terugkomen! Ik zie jouw reactie graag tegemoet op het volgende:

  1. Welk restaurant uit bovenstaande zoekresultaat komt op jou het best over?
  2. Heb je nog vragen? Stel ze hier en ik kom er in een reactie of in een later blog op terug!

 

2 antwoorden
    • Nathan Veenstra
      Nathan Veenstra zegt:

      Hoi Celeste,

      Dank je wel voor je reactie en het toevoegen op Google+ 🙂 . Zijn er nog zaken die jij zou willen weten of zou toevoegen aan dit blog?

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

You have to agree to the comment policy.