Local Pack

De Local Pack is het overzicht van lokale bedrijven in de zoekresultaten van Google. Hierbij verschijnt een aantal bedrijven met bedrijfsnaam en contactgegevens, plus een weergave uit Google Maps met de bedrijven uit die Local Pack. De Local Pack verandert regelmatig van vorm/layout. Zo bestond deze in eerste instantie uit 3 bedrijven, werden dat er in 2008 even 10 en even later 7.

7-pack, een van de eerste vormen van de LocalPack

Vermelding in Local Pack

De vermelding in de Local Pack wordt gerealiseerd door de koppeling van je Google Mijn Bedrijf-pagina met je website. Het loont ook de moeite om daarnaast vermeld te worden in online bedrijvengidsen. Deze bevestigen de juistheid van de opgegeven gegevens en daarmee de betrouwbaarheid van je bedrijf.

Horeca

In 2015 rolde Google een speciale versie van de Local Pack uit voor horeca-ondernemingen: de Snack Pack. Gezien de regelmatige wijzigingen van Google, zal de Local Pack met een zekere regelmaat veranderen. Dit betekent dat je de wijzigingen goed in de gaten moet houden, omdat ze een belangrijk onderdeel van je lokale vindbaarheid zijn.

Van 7-Pack naar 3-Pack

In 2015 rolde ook een geheel nieuwe versie van de Local Pack uit: de Local Stack of Local 3-Pack. Ineens waren er niet meer 7 óf 3, maar standaard 3 lokale bedrijven die werden weergegeven. De effecten zijn groter dan enkel een kleine wijziging in de lay-out, zo wordt deze nieuwe Pack in 93% van de gevallen boven de organische zoekresultaten weergegeven. In de eerdere Local Pack-weergaven was dat nog zo’n 25%.

Local Stack (3-Pack) voor "tekstschrijver Apeldoorn" in augustus 2015

Maak werk van je lokale vermelding

Wanneer je een lokale dienstverlener bent, een winkel of een horeca-onderneming hebt of anderszins gevonden moet worden op je locatie, is de Local Pack van groot belang voor je vindbaarheid. Maak dus werk van je lokale vindbaarheid.

Begrippenlijst