Google Snack Pack

De Google Snack Pack is de weergave van horecabedrijven in Google’s zoekresultaten. De Snack Pack is een vorm van de Local Pack, en werd in 2015 geïntroduceerd. De vormgeving van de Snack Pack is een voorloper gebleken van de Local Stack, die op 7 augustus 2015 werd uitgerold.

Google Snack Pack bij zoekresultaat voor

Google Snack Pack vergeleken met Local Pack

De Google Snack Pack verschilt van de Local Pack op de volgende details:

  • Er is geen mogelijkheid om de bedrijfsnaam aan te klikken om naar de website te gaan
  • Er wordt een logo of foto weergegeven naast de bedrijfsvermelding, mits deze op Google Mijn Bedrijf zijn geplaatst
  • Op de bedrijfsnaam klikken leidt je naar een uitgebreider lokaal zoekresultaat in plaats van de website van het bedrijf
  • Pas in de uitgebreide resultaten kun je klikken op de website
Uitgebreide Google Snack Pack

De uitgebreide resultaten bij Google’s Snack Pack

In de Snack Pack mis je de directe weergave van het adres, telefoonnummer en jouw afstand tot de horecaonderneming. Doordat de kaart er niet meer naast wordt weergegeven, kun je zelf ook niet inschatten hoe ver je van het cafe, restaurant of hotel verwijderd bent. Hiervoor moet je eerst naar de uitgebreide Maps-resultaten.

Omdat de Google Snack Pack slechts  3 posities telt, is het voor horecaondernemingen van groot belang hun lokale vermeldingen goed op orde te hebben. Dat begint met de vermelding op Google Mijn Bedrijf, congruente vermeldingen op bedrijfsverzamelwebsites dragen verder bij aan de posities in de Snack Pack.

Hulp nodig bij het verbeteren van je lokale posities?


Begrippenlijst