Website-optimalisatie: wat betekenen al die termen?

Gezien de hoeveelheid termen die in zowel SEO (zoekmachine-optimalisatie), online marketing als conversie-optimalisatie voorkomen, heb ik de start gemaakt met een begrippenlijst. Op dit moment staat er nog maar een beperkt aantal begrippen. Deze lijst wordt continu aangevuld en bijgewerkt om direct duidelijkheid te geven over bepaalde termen die door mij en mijn collega’s gebruikt worden.

 

1 t/m 10

3-pack / 7-pack: 

De weergave van bedrijven in de zoekresultaten van Google wordt in voorkomende gevallen gedaan met de Google Maps vermeldingen. Hierbij staat aan de rechterkant een close-up van de kaart met pinnetjes met daarin letters. In de zoekresultaten zelf staat een overzicht met de bedrijven die bij die pinnetjes horen, met uiteraard de bijbehorende letters. In de meeste gevallen toont Google 7 Google Maps weergaven, dit noemen we de 7-pack. Er zijn ook resultaten met 3 Google Maps weergaven, dit heet dan de 3-pack. Benoemen we niet het aantal lokale ondernemingen die worden getoond, maar gaat het wel om meer dan 1 onderneming, dan noemen we deze Google Maps weergaven een Local Pack.

 

Algoritme

Algoritme-update

Data-refresh

Google Dance